bardzo fajne rozwiazanie k k
ciśnienie w oponkach
Zwiń
X
-
ciśnienie w oponkach
Witam.
Właśnie wymieniłem oponki na zimowe.Podczas wymiany pracownik warsztatu zapytał jakie ciśnienie ma być w kółkach.Odpowiedziałem (zgodnie z naklejką na wlewie paliwa) zę 2.0 przód i 2.2 tył.Stwierdził, że to mało - ale "Nasz kly-ent nasz Pannnnn" :-) i napompował wg życzenia.
Ile wg Was powinno być??Czy paramerty z naklejki są optymalne czy raczej zawierzyć doświadczeniu warsztatu??
pozdrawiam
-
-
Jak w kazdym temacie ,zawsze będą rozbieżnosci. Fabyka podaje tak ,a fachura mówi co innego,a co innego jeszcze podaje producent jakiegoś podzespołu ..Ja sam jak spojrzałem na na to co podaje producent auta to zdębiałem .W O II np. gdy masz full zapakowany samochód ,przy kapiach 205/55 R16 przód 2,3 tył 3,1 bar-a . ( jeszcze nigdy w swoim życiu nie napompowałem opony więcej jak 2,4 , no chyba że w "góralu ")Trzeba by wozić ze sobą kompresorek :? Najlepiej było by uśrednić to co podaje producent auta z warościami sugerowanymi przez prod.opon.Dużo zależy też od samej opony i jej wymiarów , czy kulasz się po mieście na krótkich odcinkach ,czy robisz długie trasy.Twoje subiektywne odczucia, jak auto się prowadzi , też są ważne.
Producent auta zaleca takie a nie inne ciśnienie w oponach na pewno z jednego powodu :
by auto było bezpieczne (bezpieczeństwo ,komfort , własciwa trakcja) ,by podczas normalnego użytkowania samochodu , zachowywał się tak , jak w fazie projektowania i testów, by wszystkie elementy układu zawieszenia ze sobą zgodnie pracowały i samochodem tym można się było poruszać bez stresu .
Komentarz
-
-
A tak na marginesie .. Kiedyś mi schodziło powietrze z jednego koła i często dopompywałem dlatego kiedyś sprawdziłem i coś mi sie nie zgadzało i zacząłem sprawdzać i ... -> śmieszne jest to ze na kazdej stacji jak badałem ciśnienie w oponach to było inne Zapakowałem na jednej 2.0 podjechałem kawałek na drugą stacje wkładam mam 2.1 jade na inna mam 1.9 podjechałem do norauto mam 2.2 .. i komu tu ufać kOII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
W kwesti ciśnienia w oponkach to nasze domowe sprzęty do pompowania i pomiarów też trzeba od czasu do czasu kontrolować. Okazało się, że mój pistolecik zaniża wskazania o 0.5 atm.
Jaki byłem wk@#$%^%y jak zmierzyłem ciśnienie w oponkach po założeniu przez ASO zimówek myśle co za palant nadmuchał 2.7.
Upuściłem do 2.2, ale nie dał mi spokoju widok lekko sflaczałych kół. Podjechałem do znajomego na pomiar elektronicznym przyrządem z konkretnym atestem i racja była po stronie ASO. Zakupiłem więc nowy manometr za 11,90 wymieniłem w pistolecie i jest przecudnie. Wskazania znów są OK
pzdrOII ambientna sztuka
Komentarz
-
-
Jak dla mnie opona o wyższym ciśnieniu lepiej się prowadzi.
Swoje letnie 195 pompuje 2,8-3,0 przód a 2,4 tył ( zwykle jeżdze pusty)
Zimówki 175 - 2,5/2,6 przód a 2,3/2,4
Wszystko na precyzyjnym manometrze.
Kiedyś na stacji benzynowej napompowałem 2,4 ( wg. ich manometru) a na moim okazało się 3,8.
Jakbym w opone dał tylko 2.0 to czuje jakbym miał 2 cm luzu na kole kierownicySeria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bonusja zawsze pompuje na tej samej stacji najpierw według manometru a później na czuja, patrze - jak opona sie ugina to dopompowuje jak się nie ugina to spuszczam i pilnuje żeby z jednej i z drugiej strony było tak samo napompowane :wink:
Na letnich wychodzi mi okolo 2,4 barafuter
1.8T
czysta benzyna (bez LPG)
Komentarz
-
-
Fajne manometry sa w makro. Kosztue to cos okolo 12-15 zl i jest polecane przez auto swiat. Wiec raczej ok. A na stacjach to maja takie shity ze szkoda gadac. Czasami na orlenach sa elektroniczne kompresory - programujesz i po,pukesz i juzOld Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5
Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy
Komentarz
-
Komentarz